Tech Support Forum banner

DMARC en e-mailquarantaine

47 views 4 replies 2 participants last post by  jctech2025  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik werk aan het beter beveiligen van e-mail voor mijn klant. Momenteel kijk ik naar de implementatie van DMARC en e-mailquarantaine. Momenteel heb ik een DMARC-beleid om te zien wat er slaagt en faalt.

Mijn vraag voor nu is, werkend met Gmail hier, in de quarantaine zie ik alleen "Standaard" quarantaine. Het lijkt er niet op dat het iets doet. Is deze standaard gewoon een "placeholder" waarde als je wilt, als een plek om een quarantaine te starten? In de admin console staat dat de quarantaine is ingeschakeld voor sommige gebruikers. Ik zie echter nergens dat er een quarantaineproces gaande is.

SPF- en DKIM-records zijn op een gegeven moment aangemaakt, maar ik zie nergens dat ze enig effect hebben gehad. Voor zover ik heb gelezen, moet DMARC aanwezig zijn om een van beide records te kunnen gebruiken?

Ok sorry, dat zijn twee vragen. Gedachten worden gewaardeerd.

Bedankt,
 
#3 ·
Hallo Corday,

Bedankt voor de input. Ik heb verschillende artikelen over DMARC gelezen. Momenteel heb ik het beleid ingesteld op "none" in de hoop dat ik in ieder geval het resultaat zonder impact kan zien. Ik weet dat de medewerkers hun spammap helemaal niet bekijken.

Het andere probleem dat ik heb, is dat als ik e-mail logs controleer voor bepaalde e-mails, deze worden weergegeven als ontvangen voor de DL, maar worden vastgehouden voor moderatie. Het probleem is dat ik nergens in de tool kan zien waarom de e-mail wordt vastgehouden voor moderatie. Als ik naar de quarantaine-instelling kijk, staat er "Stuur standaard afwijzingsbericht". Het is alsof ze worden vastgehouden en onmiddellijk worden verwijderd.